.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجليل از شاعران دفاع مقدس استان گيلان
اولين همايش تجليل از شاعران عرصه دفاع مقدس استان گيلان كه با حضور استاندار و جمعي از مسوولان برگزار شد از ‪ ۲۰‬شاعر فعال اين عرصه تقدير به عمل آمد. به‌گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا ، دبير شوراي شعر صدا و سيماي جمهوري‌اسلامي

اولين همايش تجليل از شاعران عرصه دفاع مقدس استان گيلان كه با حضور استاندار و جمعي از مسوولان برگزار شد از ‪ ۲۰‬شاعر فعال اين عرصه تقدير به عمل آمد.

به‌گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا ، دبير شوراي شعر صدا و سيماي جمهوري‌اسلامي پنجشنبه شب در اين آيين گفت: شعر دفاع مقدس جنبه كاربردي دارد نه‌صرف تاريخي بلكه رويكرد آن اثر آرماني است.

" اسماعيل اميني "افزود: خوشبختانه در دوران ارزشمند هشت سال دفاع مقدس به عينه شاعران، انسان‌هاي كامل و آرمان‌گرا را به چشم ديدند و ديگر نيازي به اسطورها و گشت و گذار در تاريخ نداشتند.

اميني گفت : تجليل از شاعر و شعر دفاع مقدس بيانگر هوشمندي مسوولان است و گرنه تجليل واقعي آن است كه واكنش مردمي را به همراه داشته باشد.

استاندار گيلان هم در اين همايش گفت: ارزشهاي دفاع مقدس در بستر هنر با ثبات و ماندگارتر مي‌شود.

" علي عبدالهي " افزود: معنويت آميخته با هنر به ويژه شعر فضاي جامعه را لطيف و موجب احياگري بيشتر ارزشهاي مي‌شود.

وي بيان داشت: شعر قالبي از هنر است، بسيار ارزشمند كه آدمي را به وجد مي‌آورد و خاطرات را همواره در اذهان زنده نگه مي‌دارد.

عبدالهي همچنين با اشاره به سالگرد عمليات غرور آفرين كربلاي پنج،اظهار داشت: اين عمليات بزرگترين و سنگين‌ترين نبرد دوران دفاع مقدس بود زيرا تمام كفر در مقابل لشكر اسلام ايستاده بود.

همچنين در اين همايش مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان گفت: نقش شاعران در ترويج ارزشهاي دفاع مقدس بي‌بديل است.

حجت‌الاسلام " حميد پورعيسي "افزود: شاعر در انگيزش،حساسيت معنوي و عقلاني جامعه بسيار موثر است.

وي اين زمانه را كمتر از زمانه جنگ ندانست و اظهارداشت : نبرد هشت سال دفاع مقدس يك نبرد سخت افزاري بود اما امروزه نبرد نرم افزاري است.

اين همايش به همت استانداري ، صدا و سيما، ارشاد اسلامي ، بنياد شهيد و امور ايثارگران و بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس استان گيلان برگزار شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.